Придбання речей - одне з повсякденних завдань, що для одних стає сущим покаранням, а для інших навпаки виступає задоволенням. Більшості наших сучасників подобається шопінг. Він піднімає настрій, допомагає відволіктися, позбавляє від стресу і дарує позитивні емоції, яких багатьом так не вистачає. Правда, в результаті нерідко виходить, що є повна шафа речей, взуття та аксесуарів, але надіти, при цьому, абсолютно нічого. Це означає, що важливо розуміти, чому люди купують не підходящі, а іноді і непотрібні туфлі, черевики, сандалі або чоботи, а також, яким чином можна уникнути зайвих покупок.
Причини неефективного шопінгу
Перш, ніж вирішувати проблему, має сенс розібратися з тим, що її викликає. Чому у багатьох в гардеробі припадають пилом взуттєві коробки, вміст яких використовувалося, в кращому випадку, один-два рази? Психологи разом з фахівцями в області моди і трендів називають кілька причин:
-
Відсутність чіткого розуміння, що саме потрібно
Більшість людей (як чоловіків, так і жінок) починають інтернет-пошуки або обхід традиційних бутиків, знаючи, що їм потрібне взуття для того чи іншого сезону, але не уявляючи, що саме їм підходить. Тобто, вони просто оглядають асортимент торгових майданчиків, не фокусуючи увагу на конкретних моделях (класичних туфлях, спортивних черевиках і так далі). В кінцевому підсумку, купується те, що сподобалося і виявилося зручним, але не те, що насправді потрібно.
-
Помилкове сприйняття шопінгу
Це добре, коли придбання чогось нового дарує позитивні враження, але використовувати Взуттєвий шопінг, як «таблетку від усіх бід» - не надто розумна ідея. Звичайно, можна іноді побалувати себе, купивши щось дуже бажане, але не особливо необхідне, але ні в якому разі не можна робити так регулярно.
-
Податливість до реклами і маркетингових ходів
Одні біжать у взуттєвий бутік, почитавши модний журнал і дізнавшись про новинки сезону, інші витрачаються на чергову пару туфель або сандалій, побачивши модний показ по телевізору чи фото моделей в глянцевому виданні. Є ще ті, хто свято вірить, ніби без нового взуття вони просто не зможуть виглядати стильно і, що особливо важливо, сучасно. На ділі така вразливість (на пару з низькою самодисципліною) призводить до регулярних невиправданих витрат на взуття.
Є ще категорія людей, які купують «випадково». Гуляючи по торговому центру і побачивши бутік, вони неодмінно туди заглядають. Візит, який спочатку мав на меті «просто подивитися», перетворюється на повноцінний шопінг. Приблизно те ж саме відбувається на просторах інтернету: варто користувачеві побачити рекламу взуттєвого магазину, як він обов'язково перейде за посиланням, а переглядаючи пропоновані товари, оформить покупку того чи іншого товару.
Як перестати купувати зайве взуття
Перше, що варто зробити – це проаналізувати наявне у Вас взуття. Дістаньте його з шафи (раптом про якусь пару випадково забули), продумайте, що до якого одягу підходить і в яких ситуаціях буде доречно. Напевно виявиться, що покупка чергової пари не так вже й потрібна.
Безнадійно застарілі, зіпсовані і незручні моделі потрібно утилізувати, навіть, якщо це були улюблені мокасини чи кросівки. Замість них точно можна купити щось не менш комфортне і стильне.
Перш, ніж приступати до вибору і купівлі взуття, потрібно продумати, коли і в яку погоду Ви станете його носити, а також з якими речами воно буде поєднуватися. Наприклад, якщо восени Ви носите переважно пальто-оверсайз та джинси, то до них напевно підійдуть черевики на товстій підошві, а не снікерси, на які си раніше задивлялися.
Якщо дуже сподобалася якась модель, задумайтеся, з чим ви зможете її носити, і в яких ситуаціях вона стане доречною. Коли припали до душі вечірні туфлі на нереально високих підборах, але одна пара «на вихід» вже лежить в шафі, купувати вподобаний товар не дуже логічно і абсолютно не корисно.
Багато людей позитивно ставляться до акцій і розпродажів. Побачивши якісь чоботи, черевики або сандалі за більш, ніж привабливою ціною, вони не можуть подолати своє бажання розщедритися на покупку. Тут важливо вчасно зупинитися і задати собі питання: придбали б ви це без акції? Безперечно, сучасні маркетологи - аси в своїй справі, вони знають, що запропонувати потенційним покупцям і як це зробити найбільш влучно. Але потрібно вчитися протистояти спокусам, вибираючи і купуючи саме те, що Вам дійсно потрібно, а не просто захотілося через акції.
У всьому (а особливо в шопінгу) важлива «золота середина». Вирішивши порадувати себе черговою парою взуття, варто підходити до її вибору і придбиння максимально відповідально і серйозно, без поспіху і акційного куражу. Боротьба з собою для відмови від покупок зайвого взуття - ніщо інше, як один з напрямків самовдосконалення, який дозволить Вам краще планувати свої фінанси і уникнути непотрібних витрат.